hellsplace.blogg.se

Denna bloggen kommer handla om mitt kaosartade liv med man, hus, dina barn, mina barn, eget företag och framförallt om en massa människor som stör mitt liv och tar min energi ;)

Helvetes morgon !

Kategori: Allmänt

 
 
 
Att inte jag fått en hjärtinfark redan är nog ett under, men det är väl Guds sätt att tala om att han inte jävlats färdigt med mig ännu.
 
Våra barn går på en friskola med kristen inriktning och dom som känner oss tycker nog det är förbaskat passande ;)
 
Men vart jag vill komma är att då tror man ju att allt ska fungera och att mobbing och dylikt inte existerar men ack så fel att tro det......
 
På denna skola har jag kommit på efter 4 år att man väljer noggrant vad man vill se eller inte och dom barnen som inte hörs och syns glöms bort, inte unikt för denna skola kanske men med tanke på att " Gud älskar alla " tycker man det skulle vara annorlunda.
 
Och när man som lärare väljer att titta bort om det är en viss kategori av elever som utför mobbingen blir jag som sagt väldigt upprörd. 
 
I dag var en sådan dag, finns ett antal lärare som har sina egna barn på skolan och det kräver väldigt mycket av dom vilket de flesta klarar av sen finns det dom som inte kan skilja på sin roll som mamma och fröken och då e det dax att försvinna därifrån.
 
Den jag syftar på har alla sina barn där och dom är så VÄLUPPFOSTRADE !!!!! not......
Dom kan i princip bete sig hur som helst och sen springer dom till rektorn när någon utsatt elev fått nog , och vad händer ? jo Mamma lärare tar sina små söta barn i försvar och talar om att hennes små änglar kan absolut inte gjort så för dom har ju Kristen människosyn !!!! Jaha och !!!!  om det nu är så en kristen människosyn fungerar så ger jag inte 5 öre för Pappa Gud i himmelen.
 
När man då som rektor väljer att blunda och titta bort det är då min hjärtinfarkt ger sig till känna.
 
Våra barn är inga änglar, vems barn är det ? men när påhoppen utförs dagligen blir man som förälder väldig ledsen och som i mitt fall även heligt förbannad.
 
Jag är inte den mest populära mamman på den skolan för tillfället det förstår tom jag men jag kommer inte ge mig, kan man inte skilja på sin roll i skolan så har man inte där att göra och då vill jag väl skita i att man har en kristen människosyn. Jag har en urusel människosyn men inte fanken beter jag mig så för det.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: